EtusivuHyvä tietää10 syytä aloittaa sähköinen uutiskirjeviestintä

Miksi uutiskirjeviestintä kannattaa aloittaa heti

Tyylikäs, yrityksen ilmeen mukainen uutiskirje nousee hyvin esiin päivittäisestä viestitulvasta. Säännöllisesti ilmestyvä uutiskirje on kustannustehokas ja nopea tapa tehostaa yrityksen markkinointia ja viestintää.

10 syytä aloittaa sähköinen uutiskirjeviestintä

Seuraavassa lyhyesti tärkeimmät syyt miksi yrityksen tulisi aloittaa sähköinen uutiskirjeviestintä.

  1. Uutiskirjeviestintä on kustannustehokasta ja nopeaa
  2. Uutiskirjeviestintässä viestinnän tehoa voidaan seurata jopa yksilötasolla, eli näet kuinka moni ja ketkä ovat avanneet viestisi
  3. Uutiskirjeen tuottamat tilastot mahdollistavat viestinnän kehittämisen
  4. Lähettämällä mielenkiintoista sisältöä säännöllisesti oikeaan kohderyhmään, yritys voi saavuttaa huomattavaa tunnettuuden kasvua
  5. Uutiskirjemainonnan avulla yrityksen tuote- ja palvelutietoisuus kasvaa, joka todennäköisesti näkyy myös lisätilauksina
  6. Yksittäinen suoramarkkinointikampanja voidaan toteuttaa jopa muutamassa tunnissa
  7. Viestinnän segmentointi, personointi ja tarkka kohdentaminen on helppoa
  8. Mahdollistaa itsenäisen ja luovan tavan toteuttaa erilaisia markkinointikonsepteja
  9. Tehokas työkalu BtoB -uusasiakashankintaan
  10. Toimii tehokkaasti myös yrityksen sisäisessä viestinnässä

Muista kuitenkin…

Oli valittu viestintäkonsepti sitten Markkinointi, Seulonta, Mainonta tai Viestintä, ennen aloitusta löydä vastaukset seuraavan listan kysymyksiin, sillä vasara ilman nauloja ja timpuria on hukkainvestointi.

  • Kuka organisaatiossanne vastaa viestien sisällöistä ja lähetyksestä
  • Mikä on viestinnän tai markkinoinnin tavoite
  • Kenelle uutiskirjeitä lähetetään
  • Kuinka usein viestejä lähetetään
  • Miten uutiskirjeviestinnän tilastoja hyödynnetään

Tämä artikkelin on julkaistu 13.1.2009.
Artikkelin kirjoittaja on Websonic Oy:n toimitusjohtaja Toni Jalonen.